Як почати працювати у сфері SMM?

Якщо вас приваблюють соцмережі і ви хочете розвиватися професійно в цьому напрямі, то ласкаво просимо в social media marketing (SMM). Звучить серйозніше, ніж звичайне спілкування в мережі, тому виникає питання: “З чого почати вивчення SMM?” Як будь-яка професія, SMM вимагає певних знань і навичок, які з боку можуть здатися нехитрими. Але це оманливе враження, тому найпростіший і безболісний шлях – це навчання спеціальності на відповідних курсах. Те, що ви витратите на освіту, окупиться економією часу і згодом відсутністю прикрих помилок, які можуть коштувати вам репутації хорошого фахівця.

З чого почати роботу SMM-фахівця?

Крім навчання, СММ-спеціаліст (початківець) повинен напрацьовувати практику, оскільки багато інструментів просування в соціальних мережах треба відчути, кінестетично зрозуміти, як з ними працювати. Найкращий спосіб – це попрацювати разом із наставником. Під час навчання у вас буде ментор, з якими ви зможете обговорити питання, що виникають, але цілком імовірно, що цього буде недостатньо.

Отже, як можна ефективно відточити практичні навички? Для цього початок кар’єри найкраще провести або під патронажем досвідченого СММ-фахівця як його асистента, або в такій самій ролі, але вже в спеціалізованому агентстві. Плюсів у цього підходу – маса. По-перше, ви долучитеся до реальних проєктів і візьмете участь у всіх етапах. По-друге, завжди є можливість отримати пораду і бути під контролем старшого колеги. По-третє, отримати досвід одразу в кількох напрямках, оскільки СММ-фахівці часто працюють паралельно над кількома проєктами з різних сфер.

До мінусів такої практики можна віднести лише відсутність самостійності і, як наслідок, нижчий рівень доходу. Але якщо до цього підійти як до продовження навчання, то старанний фахівець-початківець дуже швидко стає ефективним менеджером, готовим працювати в повноцінному режимі: обговорювати й визначати не тільки тактичні дії компанії, а й стратегічні питання розвитку SMM-напряму для її брендів.

Вивчення інструментів для роботи

Напевно, немає сенсу говорити про очевидні інструменти, такі як створення, оформлення акаунтів і публікація постів у різних соціальних мережах. Без цього робота точно неможлива у сфері маркетингу в соцмедіа. В даному випадку, перерахуємо тільки додаткові, допоміжні інструменти. Саме їх потрібно вивчати новачкові, щоб будувати свою роботу на професійному рівні. Усі вони, як і самі соціальні мережі, з розряду застосунків та онлайн-сервісів.

  • Планувальники активності. Вони допомагають планувати пости для різних соцмереж і підтримують функції автоматичного постингу. Особливо корисні ці сервіси, якщо робота ведеться відразу в декількох акаунтах і висока інтенсивність публікацій.
  • Підготовка контенту. У будь-якій соціальній мережі візуальна частина постів відіграє важливу роль, оскільки на фото або відео користувачі реагують насамперед. Далеко не завжди на допомогу СММ-менеджеру в команді є дизайнер і відеоредактор. У цьому разі виручає досить великий вибір застосунків і онлайн-сервісів, які допомагають обробляти ілюстрації та редагувати відео. Вони дають змогу відносно невеликими зусиллями отримувати гідний результат. Аналогічна ситуація з текстами. На допомогу СММ-фахівцеві є низка сервісів, які аналізують не тільки грамотність, а й стилістику викладу, а також підказують, як виправити.
  • Аналітика. Соцмережі мають вбудовані сервіси статистики щодо активності акаунта, але їхнього функціоналу може бути недостатньо, щоб ухвалювати правильні рішення. Для цих завдань є додатки, які аналізують залученість аудиторії, динаміку розвитку спільнот, появу нових передплатників і відписок, реакцію на контент тощо. Окремо є сервіси, які допомагають робити звіти за заданою СММ-фахівцем структурою.
  • Моніторинг згадок. Відстежити те, що пишуть про компанію у своїх стрічках користувачі, допомагають також спеціалізовані сервіси. Що ширша аудиторія бренду, то вища ймовірність появи публікацій з його згадкою в соцмережах. Вручну здійснювати пошук трудомістко і неефективно. Але ж швидкість реакції на негативні пости дуже критична для збереження репутації та лояльності споживачів.
  • Автоматизація конкурсів. Промоактивність для окремих аудиторій у соцмережах корисна акаунту для підтримки інтересу й активності користувачів. Для проведення конкурсів і розіграшів корисні автоматичні сервіси, які випадковим чином визначають переможців. Головним чином, потрібні вони для того, щоб унеможливити звинувачення в упередженості СММ-фахівця при виборі щасливчика, який отримає приз.
  • Скорочення посилань. Для естетики постів, щоб виключити довгі посилання з тексту, потрібні подібні сервіси. Завдання саме по собі нескладне, але самостійно його не вирішити.
  • Боти. Цю категорію інструментів можна віднести до індивідуального стилю роботи СММ-фахівця. У Телеграмі існує безліч ботів, які виконують різні функції, корисні для робочих завдань. Наприклад, видають варіанти текстів за заданими ключами, допомагають у форматуванні постів для певних соцмереж, підбивають підсумки конкурсів за коментарями учасників тощо.

Знайомство з термінологією у сфері SMM

Багато термінів, що використовуються в маркетингу та маркетингових комунікаціях, фігурують у розмовах СММ-менеджерів. Оскільки вони універсальні, залишимо їх без уваги. Наведемо лише основні терміни, характерні саме для сфери SMM.

  • Група, акаунт або спільнота – тематична сторінка, створена СММ-фахівцем для публікації контенту і просування бренду.
  • Контент – текст, ілюстрація, фото, відео, що використовуються окремо або в комбінації для публікації в мережі.
  • Пост – публікація контенту в стрічці акаунту соціальної мережі.
  • Лайк – знак схвалення користувачів опублікованого поста або коментаря.
  • Дизлайк – зворотна дія від лайка, тобто несхвалення публікації або коментаря.
  • Шер, шерити, розшерити (від англійського – share) – ділитися контентом іншого акаунту у своїй стрічці.
  • Залученість – інтегрована метрика ефективності SMM, що показує рівень активності користувачів і їхнього інтересу до опублікованого контенту. Являє собою сукупність лайків, шерів і коментарів до постів. Чим більше дій користувачів до публікацій, тим вища залученість і, відповідно, її поширення.
  • Органічне охоплення – метрика, яка відображає кількість користувачів, які побачили пост природним чином після його публікації. Визначається особливістю роботи алгоритмів соціальних мереж.
  • Паблік – громадська сторінка в соціальній мережі Facebook, яка не пов’язана з конкретним брендом, має певну тематичну спрямованість. Контент у пабліку формується самими учасниками.
  • Підписники, фоловери, френди – користувачі соціальної мережі, які підписалися на акаунт для ознайомлення з його контентом.
  • Хештег – клікабельна мітка, що утворюється шляхом використання на початку ключового слова або словосполучення знаку решітка – “#”. Призначений для рубрикації постів облікового запису та спрощення пошуку для користувачів публікацій за тематикою хештега.
  • Таргетинг – інструмент налаштування реклами в соціальних мережах на основі наданих ними критеріїв вибору цільової аудиторії для показу оплаченого оголошення.
  • Агент впливу, інфлюенсер (від англійського – influencer) – користувач соцмережі, який має значущу кількість передплатників і чинить на них переконливий вплив своїми публікаціями. Цікавий брендам для створення рекомендаційних постів на платній основі.

Успішний менеджер має починатися з вибору правильного місця отримання професійних навичок.

2 оценки, среднее: 5,00 из 52 оценки, среднее: 5,00 из 52 оценки, среднее: 5,00 из 52 оценки, среднее: 5,00 из 52 оценки, среднее: 5,00 из 5 (2 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Для того чтобы оценить запись, вы должны быть зарегистрированным пользователем сайта.
Загрузка...

Комментарии читателей статьи "Як почати працювати у сфері SMM?"

  • Оставьте первый комментарий - автор старался

Добавить комментарий